fredag 20 juni 2008

Projekt: övertala sig själv

Okej, här kommer 5 anledningar varför jag ska stanna hemma ikväll:
  1. Midsommar är överskattat
  2. Det blåser jättemycket, kommer säkert börja regna och åska ikväll med. det är jag säker på.
  3. Mamma lagar fetmiddag. Kanske största anledningen att stanna hemma. För jag är inte den som bangar på mat. Nej nej. inte en chans.
  4. Jag vet att skåpet ovanför kylskåpet innehåller sjuka mängder godis och chips. Går jag ut ikväll finns en markant risk att jag missar dessa läckerheter och det går inte för sig.
  5. Stannar jag hemma slipper jag se fräsch ut. Då kan jag gå runt i mina urtvättade mjukisar och lukta svett - precis som jag vill ha det.

Nu har jag övertalat mig själv. Bra Anna, du blir hemma ikväll!

Slänger upp en fin bild på vårt teatergäng - the hoopoes. Vi ska tydligen ha en föreställning i Dalarna till hösten. Läskigt.
Adjööööööööken/S:#

Inga kommentarer: