tisdag 22 juli 2008

Känner mig som en gravid gnuhona.

Ok, jag har helt enkelt umgåtts för mycket med fröken Wellander, annars skulle aldrig en sådan där titel kunna skrivas av mina fingrar. Anyway. Har alltså umgåtts med mormor & sambo ett litet tag, det var myyys. Och oj vad mormor ger mig mat (och sötsaker..). Kändes som om jag skulle rulla till bussen hem. Kom dit, då var det Flygande Jakob & nybakad päronpaj till efterrätt. Senare blev det bulle & fyra sorters kakor till kvällsfika. Frukost. Fika. Våfflor till lunch. Jordgubbar och mjölk. Jag har förmodligen gått upp typ 5 kilo på ett dygn. Och imorgon är första gången som solen tillåter bad och jag får inte bada. Men jag är glad ändå - för idag dök ett grönt paket upp i brevlådan med alla mina käraste ägodelar efter en snabb tripp till Götet. Och med en vacker blåsfisk som signatur. Har jag någonsin varit så glad över att se en blåsfisk? Doubt it.

"It's not something you can just run away from like a hotel bill or a crying baby."

(Och jag skulle självklart aldrig springa ifrån en gråtande bäbis. Nån karaktär i Will & Grace skulle däremot göra det.) /L.

Inga kommentarer: