lördag 12 juli 2008

Kärlek.

På tal om klassisk l-o-v-e á la the Notebook så såg jag ett Oprah-avsnitt för en halv evighet sen och det tänkte jag prata om nu. Kärleksspecial var det, där diverse jänkare delade med sig av sina fina livshistorier, hög känslonivå på vissa (bara det att Marques Kärlek i kolerans tid vad veckans bok säger rätt mycket). Jag fastnade för en historia. Ett äldre par berättade om sin dagliga rutin. Varje morgon skriver de ett brev till varandra där de berättar hur mycket de älskar varandra. Det kan vara små saker som "jag älskar dig för att du klippte gräsmattan idag" eller liknande. Och på kvällen läser de varandras brev som de skriver i en liten bok. De hade gjort detta i ett tiotal år, varje morgon, varje kväll. Kvinnan sa: "ibland tycker jag inte om min make.. men jag älskar honom alltid." Hur fint är inte det på en skala? Nu ska jag ta mig en duschelidusch, packa lite för kvällen och ta tag i det där med att föra över bilder på datorn. Adios!

Inga kommentarer: