torsdag 17 juli 2008

Ljusnan.

Idag firade vi mosters födelsedag (för tre månader sen..) med en flottfärd längs Ljusnan. Sjukt fint väder fram tills det att vi skulle till att börja grilla; då dök regnet upp och vi fick tränga in oss i lillstugan á 8 kvadratmeter. Men vi hade mys i varje fall. Sen dök faktiskt solen upp igen, jag tog mod till mig och bytte till bikini och lade mig på vatten-studsmattan (?) som enligt morbror är den skönaste sängen någonsin. Det var faktiskt riktigt skönt, fram tills dess att lille kusinen upptäckte att man kunde försöka få ner Lisa i vattnet. Inte lika roligt längre. En annans schkum sak inträffade när jag skulle gå in i skogen och uträtta behov. Springer över stubbar och gräs och tittar plötsligt upp när det står två får en och en halv meter ifrån mig. Fullständigt chockade över att någon otrevlig människogestalt har tagit in sig på deras ö. "Freakin' människa, här försöker vi ha en lugn bet-stund när du springer upp från ingenstans." Typ. Jag blev rädd och vände snabbt om, de stod kvar i exakt samma position. Kände mig lite tråkig som tog bussen hem innan det roliga-ste ens börjat, men vad gör man när det vankas brännbollsyra imorgon? Just de. Nu ska jag natta. Nattinatti.

Inga kommentarer: