måndag 30 juni 2008

Kanonkul, FULLfart!

Så, nu var krafterna samlade för att skriva ett någorlunda långt inlägg om hur veckan tedde sig.

Vi anlände till Los Borlängos på onsdageftermiddag med Elins röda lilla racerbil. Fast beslutna med att äta efter vi satt upp tältet (i syfte att kunna slappna av sedan) stod vi hungriga i fyra timmar i diverse köer då allas väskor såväl som kroppar skulle visiteras. Vi fick iallafall så småningom en fin liten plats på campingen next to our fellow söderhamnare vilket kändes som lite flyt ändå. Då kom nästa motgång, som utan mat i magen var många gånger jobbigare än det hade varit om vi inte hade så öågt blodsocker. Tältet saknade tältpinnar. Jippie kände jag, Nislon ringde sin far som satte in pengar så på torsdagen begav vi oss till Jula och köpte ett fult litet tvåmannatält. Onsdagnatten spenderades i Elins och Hannas tält men innan sömn dansade jag, Anna och Micke Carlsson vilt på gatan till smk. Det var värt om något. Bilder kommer!

PÅ torsdagen kom David som av en impuls och jag fick mitt o nislons fultält för mig själv. Vid det här laget (eller, lite senare) dränktes tältet i yoghurt, revs sönder och brännmärktes med cigg. Doch hade vi ritat många vackra blåsfiskar på det så det gjorde inte så mkt att det var trashat i övrigt. Dagens spelningar jag såg var Hives, Martha Wainright (stava?), Manu Chao och In Flames, sen såv jag som en gris.

Fredagen var stekig som fan och jag bestämde mig för en dusch. Oj vad jag åmgrade det sen. Iskallt är det ända jag säger och jag som hoppats på att vara snäppet piggare efter duschen fick huvudverk. Men det gjorde inget. Våra sköna grannar och lirade gärnet och snart var jag pepp igen! Denna dag sågs Thåström, Sex Pistols, Billie the Vision and the Dancers, Kent och Looptroop. Det var gött. Sedan hittade jag en människa i mitt tält som sedan visade sig vara en av våra fellow Söderhamnare. Stora skor hade han iaf.

Lördagen var dagen med dåligt väder, om nu någon av dagarna hade det. Det regnade i en timme typ men jag hade garderat mig med sopsäckar så det var rätt mys. Lovis ringde mig o vi gick o kollade på Sugarplum Fairy. De var söta o jag blev kär. Sedan söps det på o jag gick sedan i följa av Sofia (en av våra sköna Sveg-grannar) och kollade på Johnossi. Efter det begav vi oss till Håkan som finge bli sista spelningen för festivalen- Mys men för mycket nya låtar.
Förlite sömn - lagom med öl - bra musik - skönt folk -> Så jävla gött
Bilder kommer när bloggen tillåter!!
/Schöning ;#

Inga kommentarer: