söndag 15 juni 2008

While waiting for the glory days to come, I sing a song

Where the action is - Där hålligånget är. Och ja, det stämmer. Med ett oslagbart artistutbud med band som Mando Diao, Johnossi, Foo Fighters, Dirty Pretty Things och The Hives var det egentligen inte mycket som kunde förstöra... utom vädret. Och ja, jag vet att jag sa att inte ens vädret kunde hindra detta från att bli perfekt, men du ska man ha i åtanke att jag satt nedkrupen i min varma säng när jag sa det - jag var inte genomblöt och iskall och helt slut i benen.

Johnossi inledde dagen för mig, Mollie, Olle, Erik, Fredrik och Klas och gjorde det med stil.Sjukt bra är det enda jag kan sammanfatta det med. Sjukt bra!
Därefter var det dags för Dirty Pretty Things och jag måste säga att de var grymma med - kunde dock inte hänga med i låtarna då jag bara hört dem nåra enstaka gånger tidigare men fan, de var bra! Nästa på tur var Mando och jevlar - det är ungefär vad jag kan säga. Det var bra, bra, bra, BRA! De körde dock ett ganska safe spelschema med alla de "vanliga" låtarna vilket kan tyckas vara lite tråkigt, men samtidigt levererade de väldigt bra.

Efter Mando kom nästa skur (timmen under Johnossis spelning bjöd på en fin liten störtskur) lagomt till vi hade hunnit torka upp, och denna störtskur var dödsstöten. Efter att ha köat tusen år för en varmkorv bestämde vi oss för att bege oss mot t-banestationen för lite tak över huvudet o hamnade så småning om på ett kebab/pizza/hamburgare-hak där personalen verkade ha torretts och kebabsåsen smakade tandkräm. Dock var det varmt och skönt och vi kunde sitta ner. Efter att ha laddat batterierna i ungerfär en och en halv timme begav vi oss tillbaka mot Stora Skuggan, Queens of the Stone Age och så småning om Hives och Pelle. Pelle, Pelle, Pelle, Pelle. Arrrrriiiiba! Klas hade rätt i att Hives var bandet som spelade minst med tanke på hur mkt Pelle snackade - men jeeeeeeeeeeez vad han är skön. Lagomt sjuk, jävligt kaxig, rolig och inte minst het. Arrrriiba I say!
Efter Hives kollade vi en stund på Foo Fighter men dagens fina svenska väder gjorde att vi var sådär lagomt slut så vi begav oss hem till Eriks lägenhet.
(1.Erik gav oss finfina svettband som vi alla hade på oss under dagen. Tack tack! En fin bild från Johnossis spelning med)

(Pelle ägde scenen och hela Stora Skuggen och inte har jag ngt emot att titta på honom i storbildskärm. Mollie och Olle får avsluta detta väldigt lilla bildregn - som kommer byggas ut så småning om. Visst är dom söta? Och noter Krav-märket på Mollies glasögon. Arrrrriba!)
Värt var det. Grymt värt. /S:#

Inga kommentarer: